Komentáře: Garmin Fenix 8 nejsou taková pecka, jak si můžete myslet  https://samsungmagazine.eu/2024/09/07/garmin-fenix-8-nejsou-takova-pecka-jak-si-muzete-myslet/ Novinky, recenze a tipy ze světa Samsung Sun, 15 Sep 2024 19:39:15 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.9 Od: Omniguy https://samsungmagazine.eu/2024/09/07/garmin-fenix-8-nejsou-takova-pecka-jak-si-muzete-myslet/#comment-23281 Sun, 15 Sep 2024 19:39:15 +0000 https://samsungmagazine.eu/?p=147743#comment-23281 *Doslova dojí lidi

]]>
Od: Omniguy https://samsungmagazine.eu/2024/09/07/garmin-fenix-8-nejsou-takova-pecka-jak-si-muzete-myslet/#comment-23279 Sun, 15 Sep 2024 19:34:32 +0000 https://samsungmagazine.eu/?p=147743#comment-23279 Já teda v některých ohledech musím souhlasit s autorem. Nikdy jsem neměl hodinky od Garminu jako Smartwatch. Sportovní testery mám už od Polar 625x přes běžecký garminy až po Fenix 1, 3, ,6. V poslední době už nový Garminy vymýšlejí různý funkce, které 99,8% nevyužije, ale to mi moc ani nevadí. Co je podle mě horší je to, jak začali doslova dojít. Rozdíl mezi 7 a 8 generaci je dost omezená. Funkce hlasového ovládání mi doslova přijde zbytečná, volání omezené. Volání z hodinek o případnou pomoc bych u outdoor hodinek ocenil . To jsem sice vyřešil Garminem Inreach, ale ten nemám furt u sebe. To že se s hodinkama potápět je super pro mě jednoznačně bonus, který ovšem využijí tak 5 dní v roce. Celkově cena roste podstatně rychleji než skutečný mezigenerační funkční prinos.

]]>
Od: Petr https://samsungmagazine.eu/2024/09/07/garmin-fenix-8-nejsou-takova-pecka-jak-si-muzete-myslet/#comment-23260 Sat, 14 Sep 2024 08:39:39 +0000 https://samsungmagazine.eu/?p=147743#comment-23260 Mě připadá že autor nepochopil že Garmin Fenix 8 je pořád v první řadě sportester a až poté chytré hodinky. Tak je jasné, že ten kdo chce chytré hodinky a iPhone tak pro něj budou lepší AW…l

]]>
Od: Matúš https://samsungmagazine.eu/2024/09/07/garmin-fenix-8-nejsou-takova-pecka-jak-si-muzete-myslet/#comment-23256 Fri, 13 Sep 2024 20:42:00 +0000 https://samsungmagazine.eu/?p=147743#comment-23256 Toto je nekonečný příběh. Uživatelé AW prostě nechápou, že 100 tisíc zbytečných funkcí je ti pro sport k ničemu. Že potřebuješ výdrž, přehledné metriky, funkční systém a to je tak všechno. Zbytek jsou debaty typu je lepší Buggati Veyron nebo Land Rover Defender? Jak na co. Do civilizace a na image je lepší Veyron. Na práci do terénu zase Defender. A podobná paralela je u Garminu a AW. Chceš prodlouženou ruku jabka? Jasná volba AW. Chceš sporttester s brutální výdrží a smysluplnými metrikami? Kup si Garmin.

]]>
Od: Martin https://samsungmagazine.eu/2024/09/07/garmin-fenix-8-nejsou-takova-pecka-jak-si-muzete-myslet/#comment-23212 Mon, 09 Sep 2024 19:57:28 +0000 https://samsungmagazine.eu/?p=147743#comment-23212 Odpověď na Martin.

Mrkl jsem jeste na zeny v tom segmentu, 7x garmin, 3x suunto. Takze zadny AW.

]]>
Od: Martin https://samsungmagazine.eu/2024/09/07/garmin-fenix-8-nejsou-takova-pecka-jak-si-muzete-myslet/#comment-23210 Mon, 09 Sep 2024 19:47:23 +0000 https://samsungmagazine.eu/?p=147743#comment-23210 Odpověď na Martin.

Ano, je to jen do mesta. Mapa WOD je bez vrstevnic, nebo aspon nejaky rok zpet byla, ulice jsou bez nazvu a mapa vypada jak z nejake offline navigace 10 let zpet, kdy jeste data nebyly standardem a za profi navigace se platilo. Takhle si profi appku rozhodne nepředstavuji . Doporučuji si zkusit půjčit Garminy s topo pro mapama a podivat se, jak to vypada, kdyz to dela nekdo, kdo se navigacim jiz nekolit let venuje. Co je mi platna appka treti strany, ktera nedosahuje kvalit profi aplikaci. Tuna apek tretich stran je i na Garmin, skrze connect IQ, a samozrejme i tam je tuna balastu. Datova pole jsou na mych F7 plne programovatelna a osobne mam i nejaka pole stahnuta, takze to same jak AW. Co se tyce B7, zobrazil jsem si posledni Segment na Strave a ceknul zebricek top 10. Jasne, je to jen prvnich top 10 bezcu, ale 6x garmin, 3x suunto, 1x polar. Minimalne na spici AW moc pouzivane teda nejsou, byt samozrejme uznavam, ze vzorek 10 lidi je malo. Ale tteba se muzu zitra mrknou na jiny segment a kdo vi….

]]>
Od: Dasault https://samsungmagazine.eu/2024/09/07/garmin-fenix-8-nejsou-takova-pecka-jak-si-muzete-myslet/#comment-23209 Mon, 09 Sep 2024 18:54:10 +0000 https://samsungmagazine.eu/?p=147743#comment-23209 Odpověď na Martin.

To je zajímavé, že znám na B7 sportovce s Apple Watch Ultra. A znám jich několik a i já sám s AWU B7 absolvoval (i když ne letos). Divné, když tam jsou všude jen Garminy. Že je na Apple Watch jen navigace do města? Ne, např. WorkOutDoors a další aplikace, které přinesou plnohodnotnou outdoor navigaci do hodinek, kde nastavení navigace ale i datových polí pro sport dalece převyšuje možnosti Garminů. Regenerace, body battery? Opět řešitelně pomocí mnoha 3rd app a naopak nejsi omezen na jednu jedinou možnost včetně jednoho možného “správného” výpočtu. Evidentně možnosti a širokou aplikační základnu AW absolutně neznáš. Ale každému co je mu po chuti.

]]>
Od: Martin https://samsungmagazine.eu/2024/09/07/garmin-fenix-8-nejsou-takova-pecka-jak-si-muzete-myslet/#comment-23207 Mon, 09 Sep 2024 15:45:41 +0000 https://samsungmagazine.eu/?p=147743#comment-23207 Odpověď na Dasault.

ano, na B7 to bylo viditelne, samy Garmin. A prave proto, ze to je sporttester, tak jej pouzivaji sportovci. Topo mapy PRO (daji se stahnout i neoficialni), navigace, live track, plna podpora se Strava, navigace apple tak max. ve meste, Garmin sleduje stav treninku, je schopen podat info o tom, jak zefektivnit trenink, pripravenost k treninku, stamina, atd. Aspon v dobe , kdy jsem si hodinky vybiral F7, tohle Apple rozhodne neumely a ke sportu byly tak nejak polovicate, proste chytre hodinky do mesta s rozsirenou moznosti na sportovani. Co neumi, dohani appkama tretich stran, ale ty nejsou tak vykucene, jako kdyz to je primo od vyrobce, ktery se tomu venuje, ma na to rozpocet, ma betatestery na vyzkouseni atd…
Je to tady furt to same, srovnavani chytrych hodinek se sportesterem. Jabka a hrusky. Lyze a snowboard. A obcas to okoreni nechapaji autor clanku nejakym vyblitkem, aby vyzdvihl mistni Samsung. Ty jsem btw kupoval 2 jako darek. Na prvnich reklamace po prvnim roce, na obou pak totalne mrtva baterie po cca dvou letech, 8 rano nabiti, stacilo je nechat na stole a ve 14 hod nouzovy rezim, ze je baterie slaba.

]]>
Od: Martin https://samsungmagazine.eu/2024/09/07/garmin-fenix-8-nejsou-takova-pecka-jak-si-muzete-myslet/#comment-23206 Mon, 09 Sep 2024 15:33:29 +0000 https://samsungmagazine.eu/?p=147743#comment-23206 Odpověď na Dasault.

Prijde mi, ze jsi celkem mimo.

1) Garmin ma aktivity dosti vykucene, kde se primarne zameruje na metriky, ktere jsou k danemu sportu nejuzitecnejsi a tyto primarne zobrazuje, napr. silnicni cyklistika rychlost a tep, horska vyskove metry, sklon, atd. Jinak je samozrejme moznost si appky stahnout, i tretich stran, napr. na bedminton pouzivam aplikaci, kde si klikanim na zobrazene hriste pricitam body a krom zaznamu aktivity mam i skore board.

2) Vydrz je kapitola sama pro sebe. Nekomu staci 2 hodiny GPS denne, ale nekdo, kdo se zucastni maratonu, kde ani nezna trasu a potrebuje k tomu mit GPS, tak to jsou AW nebo Samsungy uplne k prdu. Ja jsem minuly tyden bezel ultra maraton B7. Fenix 7 standard, v patek rano jsem dobil, v patek 22 hod start, bezel jsem 23 hodin, celou dobu zaznam GPS, k tomu livetrack a v nedeli vecer jsem mel hodinky na 20%. Mesic zpet jsem jel maraton na MTB, 9 hodin GPS, tady uz byla i navigace a live tracking, a z hodinek to sezralo 40%. V zavode neni cas resit nesmysly typu dobijeni a jeste tahat powerbanku, kazdy gram se pocita… Ta vydrz je neco uzasneho a kdo to jednou pociti, tak zmeni nazor.

3) senzory jsou presne u vetsiny top produktu, tohle bych asi neresil.

4) Garmin ma na stahovani aplikaci Connect IQ a pak je jeste fajn Garmin Explorer, kde na topo mape staci kliknout na bod, dat navigovat a odeslat do hodinek, krasna a rychla navigace. Ty appky Garminu neznas, proto stekas na spatny strom.

5) Jak Garmin, tak AW maji dlouhou podporu, coz je super. Ten rok uz nerozhoduje, to uz pak spise hodinky moralne zestarnou. Je to uplne to same, jako kdyz Mercedes kdysi daval na auto 30 let zaruky na karoserii a to, ze nebude rezavet, ale kurna bude mit auto 30 let, byt je to teda Mergl…..

6) u Garminu je rada Forerunner, coz je rada pro bezce, je lehci nez high end ktery zminujes a pritom FR 955 a 965 maji ty same funkce jako Fenixy, vcetne topomap PRO. V tech radach se take uplne neorientujes.

Jinak kdo to se sportem mysli uplne vazne, tak opravdu Garmin. Nejake statistiky v connectu jsou mimo, pokud clovek ma priskrcene soukromi, tzn. vse pozamykane, tak se to myslim ani nezapocitava do tech globalnich statistik. Nicmene na ultramaratonech je to samy Garmin, obcas se tam ta zahlednou jina znacka (nejcasteji pak asi Suunto), ale zarizeni z opravdu chytrych hodinek tam nemel fakt nikdo. Jde to krasne videt i na Strave, kde 90% uzivatelu ma v profilu Garmin.
Jinak dodam, ze Garmin nosim na sport a v civilu v obdobi, kdy potrebuju trenovat na maratony. Jinak nosim klasicke mechanicke hodinky, ktere jsou stejnak nejstylovejsi na muzskem zapesti. Diktovani zprav, notifikace a konstelaci hvezd opravdu znat nepotrebuji, proto chytre watche nejsou pro mne.

]]>
Od: Drakor https://samsungmagazine.eu/2024/09/07/garmin-fenix-8-nejsou-takova-pecka-jak-si-muzete-myslet/#comment-23204 Mon, 09 Sep 2024 11:29:09 +0000 https://samsungmagazine.eu/?p=147743#comment-23204 Odpověď na Dasault.

Dasault? můžete prosím osvětlit co myslíte vaším „OLEDy s třetinovým podsvícením“?
OLED nemá žádné PODsvícení, svítí přímo jeho pixely. Je vidět, že tomu moc nerozumíte….

]]>